Varför ESM behöver en "single point to contact"

2020-06-22 in Nyheter, Enterprise service management

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 13.49.49

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 12.50.20

 

Varför är det viktigt att ha en enda kontaktpunkt (SPOC) för Enterprise Service Management , vidare kallat ESM? Läs om branschexpert Doug Tedder insikter kring den transformativa effekten som en SPOC kan ha för din organisation och ta del av sju steg för att implementera din helt egen SPOC.

 

Moderna organisationer blir alltmer sammankopplade - mellan partners, leverantörer och till och med inom organisationen. Allt fler inser att för att förbättra vår lyhördhet gentemot våra kunder och eliminera interna ineffektiviteter, går vi mot att arbeta på ett samarbetsvilligt, holistiskt sätt.

Detta nya sätt att arbeta kan ha en transformativ effekt på hur arbetet flyter genom organisationen själv, och produktiviteten och att den totala medarbetarupplevelsen blir bättre. Detta är anledningen till att organisationer vänder sig till metoder för Enterprise Service Management, eller ESM. Enkelt förklarat är ESM tillämpningen av ITSM-metoder och verktyg i hela organisationen. Men det räcker inte bara att implementera ESM - du måste också se till att det är så användarvänligt som möjligt. Det är där en enda kontaktpunkt, också kallat SPOC, kommer in i bilden.

Vad är en SPOC?
En enda kontaktpunkt är exakt det - en enda kontaktpunkt. Anställda borde inte behöva veta "exakt" vad de behöver, än mindre vem de specifikt vill kontakta för ett visst ärende. En SPOC försäkrar din anställde att deras fråga kommer att behandlas korrekt av rätt kollega.